بازار پردازنده‌های هوش مصنوعی امسال ۲۵۰ درصد رشد می‌کند

بازار پردازنده‌های هوش مصنوعی امسال ۲۵۰ درصد رشد می‌کند_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی داغ‌ترین قسمت در بازار قطعات نیمه‌هادی می باشند. مطابق حرف های‌ی شرکت TSMC و به‌گزارش وب‌سایت تایوانی تک‌نیوز، انتظار می‌رود این قسمت رشدی ۲۵۰ درصدی را در سال جاری توانایی کند.

بازار قطعات نیمه‌هادی در نیمه‌ی دوم سال قبل‌ روال صعودی به خود گرفت. بر پایه پیش‌بینی TSMC، قسمت‌هایی همانند تراشه‌های کامپیوتر و گوشی‌ رشد تک‌رقمی را در سال ۲۰۲۴ توانایی خواهند کرد.

رشد بازار نیمه‌هادی برای TSMC، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی قراردادیِ پردازنده در دنیا، زیاد خوشایند است؛ چون اکثر پردازنده‌های هوش مصنوعی را این شرکت می‌سازد.

TSMC با همکاری در ساخت محصولات برای شرکت‌هایی همانند AMD، آمازون، برودکام، اینتل، انویدیا، متا و مایکروسافت سود زیاد بسیاری به‌جیب می‌زند. ناگفته نماند که این شرکت برای اپل نیز پردازنده می‌سازد.

بر پایه پیش‌بینی‌های TSMC، دیگر قسمت‌های بازار نیمه‌هادی در سال جاری رشد چشمگیری را توانایی نخواهند کرد. قسمت اینترنت اشیاء (IoT) رشد ۷ تا ۹ درصدی را ناظر خواهد می بود و بازار تراشه‌های ماشین با کم شدن ۳ تا ۱ درصدی مواجه می‌بشود.

این لپ تاپ گیمینگ با گرافیک RTX 4070 هم‌قیمت مک بوک ایر است
ادامه مطلب

چشم‌انداز برای TSMC کاملاً مطلوب به‌نظر می‌رسد. انتظار می‌رود قیمت بازار نیمه‌هادی در سال جاری با رشد سالانه‌ی ۱۰ درصدی به ۶۵۰ میلیارد دلار برسد.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت