جستجو براساس نام برنامه در گالری سامسونگ

امکانات مخفی گالری سامسونگ؛ ۱۵ ترفند که باید بدانید_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

برای اشکار کردن این چنین مدیایی کافی است نام حالت مورد نظر را در قسمت وابسته جست‌وجو کنید. برای راهنمایی زیاد تر به حالت‌های مختلفی که در عکس سوم وجود دارد، دقت کنید. با تایپ هر حالت می‌توانید عکس‌های مورد نظر را به‌راحتی اشکار کنید.

جستجوی اسکرین‌‌شات‌ها با نوشتن نام اپلیکیشن

اگر از برنامه‌ی خاصی اسکرین‌شات گرفته‌اید و اکنون در بین انبوهی از عکس‌ها آن را گم کرده‌اید، تنها کافی است نام آن اپلیکیشن را جست‌وجو کنید. ما نام برنامه‌های اسنپ و تلفن را جست‌وجو کردیم تا اسکرین‌شات‌های وابسته اشکار شوند. مسئله‌ی دلنشین این که که گالری، عکس‌های فرد دیگر نیز با کلیدواژه‌های مورد نظر را برایمان اشکار کرد.

جستجو براساس نام برنامه در گالری سامسونگ

برای مثالً در عکس سمت چپ، تلفن و در عکس سمت راست عکسی از تلفنای که برنامه‌ی اسنپ در آن است نیز به‌گفتن نتایج جست‌وجو اشکار شده‌اند که کارکرد قوی هوش مصنوعی گالری سامسونگ را مشخص می کند.

جستجو بر پایه چندین فیلتر

اگر عکس حاوی چندین مشخصه و برچسب قابل جست‌وجو باشد که توسط هوش مصنوعی از درون عکس‌ها استخراج شده باشد، گالری برای فیلترکردن نتایج به‌صورت دقیق‌تر، بعد از انتخاب یک برچسب، برچسب فرد دیگر را برای محدودکردن و رسیدن شما به نتیجه(های) نهایی مشخص می کند، انتخاب این فیلترها تا جایی ادامه خواهد یافت تا سرانجام عکس مورد نظر خود را بیابید.

برای مثال ابتدا نام یک سوژه را جست‌وجو می‌کنیم و در ادامه برچسب موقعیت مکانی به‌ ما نشان داده می‌بشود که با انتخاب آن می‌توانیم تنها عکس‌های مربوط به آن موقعیت را مشاهده کنیم(مطابق تصاویری که در بالا دیدید). در ادامه امکان پذیر فیلترهای فرد دیگر همانند تاریخ، نوع عکس یا ویدیو، دسته‌بندی و دیگر فیلترهای دیگر نیز نشان داده شوند که در هر مرحله از انتخاب فیلترها دردسترس قرار می‌گیرند.

قابلیتی در تلفنهای سامسونگ داخل مطلب‌رسان اندروید می‌شود_آینده نوین
ادامه مطلب

ضمناً فیلترهای قابل جست‌وجو در گالری تنها محدود به موارد حرف های‌شده در این مقاله نیست و تعداد بی‌شماری از فیلترها در دسترس قرار دارند. برای مثال با تایپ عبارت Notes می‌توانید برای اشکار کردن یادداشت‌ها و از Receipts برای پیداکردن رسیدهای خرید منفعت گیری کنید.

قابلیت‌های گوناگون گالری سامسونگ

قابلیت‌های گالری رابط کاربری One UI تنها به جست‌وجوی آن محدود نمی‌بشود و در عرصه ویرایش و مدیریت رسانه نیز سخن‌هایی برای گفتن دارد.

اشکار کردن آدرس سایت از اسکرین‌شات

هنگامی که از سایتی با هر مرورگری اسکرین‌شات می‌گیرید، مشخصات آن سایت در متادیتای عکس ذخیره می‌بشود که می‌توانید در گالری به آن دسترسی داشته باشید.

هنگامی که اسکرین‌شات مورد نظر را باز می‌کنید در همان ابتدا با گزینه‌ی Go to website روبه رو می‌شوید که با زدن روی آن به‌راحتی به سایتی که از آن اسکرین‌شات گرفتید، هدایت می‌شوید. این چنین می‌توانید با ضربه زدن روی گزینه‌ی جزئیات یا با کشیدن انگشت به سمت بالا، داخل قسمت جزئیات عکس شوید که در آنجا هم می‌توانید نام سایت را مشاهده کنید.

سوراخ ازون بالای جنوبگان اکنون به اندازه آمریکای شمالی است
ادامه مطلب
آخرین مطالب
جستجو اسکرین شات در گالری سامسونگ
جستجو اسکرین شات در گالری سامسونگ

پیشنهادهای دلنشین گالری سامسونگ

همان گونه که در قسمت قبلی گفتیم، گالری سامسونگ می‌تواند برای عکس‌های گوناگون به‌صورت تکی یا گروهی پیشنهادهایی اراعه دهد که شامل ادیت و ویرایش آن‌ها برای بهبود کیفیت عکس می‌بشود. به عکس‌های زیر دقت کنید.

بخش پیشنهادات گالری سامسونگ
بخش پیشنهادات گالری سامسونگ

در عکس سمت چپ ما داخل جزئیات یک عکس شدیم و همانند قسمت قبلی پیشنهادهایی را مشاهده می‌کنیم که شامل ریمستر و تار کردن بعد‌عرصه عکس است. با دقت به نوع ثبت عکس، گزینه‌های پیشنهادی می‌تواند از بین گزینه‌های زیر متفاوت باشد:

  • Colorize: رنگی‌کردن عکس‌های سیاه و سفید
  • Long Exposure: تبدیل عکس‌های متحرک به تصاویر با زمان نوردهی بالا (برای مثالً رد نور حرکت کردن خودروها در شب)
  • Remove Moire: حذف مزاحمت‌های بصری ایجادشده از عکس‌های گرفته‌شده از نمایشگرها
  • ۲۴h Time-lapse: تبدیل عکس‌هایی با مضمون منظره به ویدیوی تایم‌لپس طلوع تا غروب خورشید
  • Remaster: بهبود کیفیت عکس از نظر تاری، نویز، جزئیات، رنگ، کنتراست و غیره
  • Erase Shadows: حذف سایه‌های تشخیص داده‌شده در عکس
  • Erase Reflections: حذف انعکاس‌های تشخیص داده‌شده در عکس
  • Background Blur: تشکیل نمود‌ی بوکه برای تصاویر پرتره یا حاوی چهره از انسان و حیوانات
سگا نسخه تازه بازی «تاکسی دیوانه» را می‌سازد
ادامه مطلب

اگر می‌خواهید دیگر پیشنهادهای حاضر برای عکس‌های خود را مشاهده کنید، در صفحه‌ی مهم گالری روی گزینه‌ی همبرگری در پایین سمت راست ضربه بزنید و سپس گزینه پیشنهادهای یا Suggestion را انتخاب کنید.

سپس از داخل شدن به آن با پیشنهادهای مختلفی مواجه می‌شوید که مثالی آن‌‌ها را در عکس سمت راست مشاهده می‌کنید. پیشنهادهایی که دریافت می‌کنید می‌تواند شامل پاک کردن عکس‌های اضافه، ادیت عکس‌ها و ویدیوها و حذف تصاویر تکراری و اسناد غیرلازم باشد.

جدا کردن سوژه از بعد‌عرصه

قابلیت جدا کردن سوژه از بعد‌عرصه اکنون در برنامه‌های گالری بسیاری وجود دارد که گالری سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای جدا کردن سوژه، عکس را باز کنید و روی سوژه‌ی مورد نظر برای چند ثانیه نگه دارید. اکنون سوژه از بعد‌عرصه جدا شده است. می‌توانید آن را کپی کنید یا با نگه داشتن آن و ناوبری به اپلیکیشن مورد نظر از آن به‌گفتن استیکر منفعت گیری کنید.

جدا کردن سوژه از تصویر در گالری سامسونگ
جدا کردن سوژه از تصویر در گالری سامسونگ

اگر می‌خواهید از قابلیت یادشده حرفه‌ای‌تر منفعت گیری کنید، سپس از جدا شدن سوژه دست خود را از روی آن برندارید و با انگشت فرد دیگر هر برنامه‌ای را که می‌خواهید، باز و سوژه‌ی مورد نظر را برای منفعت گیری در آنجا رها کنید.

مرخصی استعلاجی؛ هرآنچه باید بدانید
ادامه مطلب

اسلوموشن کردن ویدیوها

قابلیت اسلوموشن کردن ویدیو‌ها برای همه تلفنهای سامسونگ در دسترس نیست و فقط در تلفنهای پرچمداری که از Galaxy AI منفعت می‌برند، فعال است. برای منفعت گیری از این قابلیت هر ویدیویی را که می‌خواهید، پخش کنید و سپس انگشت خود را چند ثانیه در هر جای ویدیو نگه دارید. بعد از این کار ویدیو اسلوموشن می‌بشود تا وقتی که انگشت خود را از روی صفحه بردارید. ویژگی یادشده هنگامی که فیلم را با فریم ریت بالاتری ضبط کرده باشید کارکرد بهتری خواهد داشت.

امکان اضافه کردن تگ به عکس

برای راحت‌تر اشکار کردن عکس‌ها می‌توانید به آن‌ها تگ اضافه کنید. تگ‌هایی که اضافه می‌کنید به‌گفتن گزینه‌های پیشنهادی برای جست‌وجو در قسمت سرچ نمایان خواهد شد که با ضربه زدن روی آن‌ها به‌راحتی می‌توانید عکس مورد نظر را اشکار کنید.

برای اضافه کردن تگ داخل جزئیات عکس شوید یا انگشت خود را روی عکس به سمت بالا بکشید. اکنون در پایین صفحه گزینه‌ی Add tag را لمس کنید و سپس هر تگی را که می‌خواهید به عکس خود اضافه کنید.

اضافه کردن تگ به عکس در گالری سامسونگ
اضافه کردن تگ به عکس در گالری سامسونگ

استخراج متن از عکس

اکنون می‌توانید از هر متنی که می‌خواهید عکس بگیرید و سامسونگ آن را برای شما از عکس استخراج می‌کند. قابلیت یادشده از زبان فارسی هم حمایتمی‌کند که خبر خوبی برای کاربران فارسی‌زبان اکوسیستم گلکسی محسوب می‌بشود.

برای این کار عکس خود را باز کنید و روی گزینه‌ی زردرنگی که با سخن T در پایین سمت راست عکس قرار دارد ضربه بزنید. بعد از این کار، گالری متن‌های حاضر در عکس را شناسایی می‌کند و می‌توانید برای کپی کردن هریک روی آن ضربه بزنید.

استخراج متن از تصویر
استخراج متن از تصویر

هم‌گروه کردن عکس‌های شبیه

ویژگی مناسب فرد دیگر که زیاد تر به‌ درد گالری‌های شلوغ می‌خورد، هم‌گروه کردن عکس‌هایی است که شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. برای منفعت گیری از آن، ابتدا روی تب Pictures در نوار پایین ضربه بزنید تا همه‌ی عکس‌ها در یک جا نمایش داده شوند، سپس در بالا سمت راست روی گزینه‌ی سه نقطه ضربه بزنید و گزینه‌ی Group Similar Images را انتخاب کنید.

ناسا کاوشگر آیریس را به مدار پرتاب کرد_آینده نوین
ادامه مطلب

تنظیمات مخفی گالری سامسونگ (Gallery Labs)

اگر می‌خواهید قابلیت‌های بیشتری از گالری سامسونگ برایتان باز بشود، باید با انجام چند مرحله، Gallery Labs را فعال کنید. این قسمت که امکانات آزمایشی گالری را نمایش می‌دهد و جزو تنظیمات مخفی گوشی سامسونگ است، ویژگی‌هایی همانند قفل کردن آلبوم‌ها، ذخیره‌ی دسته‌جمعی عکس‌ها به‌صورت فایل PDF، تحول حالت پیش‌فکر نمایش ویدیوها و تعداد بسیاری از قابلیت‌های دیگر را برایتان باز می‌کند.

  • داخل تنظیمات شوید و روی آخرین گزینه یعنی About Gallery ضربه بزنید.
  • سپس روی نسخه‌ی گالری چندین بار به‌صورت پشت‌سر‌هم ضربه بزنید تا مطلب فعال شدن Gallery Labs را مشاهده کنید.
  • به صفحه‌ی تنظیمات برگردید تا گزینه‌ی Gallery Labs را زیر گزینه‌ی About Gallery ببینید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت