مدیر هوش مصنوعی متا آگهی استخدام xAI ایلان ماسک را به سخره گرفت

مدیر هوش مصنوعی متا آگهی استخدام xAI ایلان ماسک را به سخره گرفت_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

«ایلان ماسک»، مدیرعامل xAI اخیراً در پستی از کارکنان حوزه فناوری خواست به شرکت هوش مصنوعی او بپیوندند. به‌جستوجو آن نیز «یان لیکان» مدیر هوش مصنوعی متا، این میلیاردر را در ایکس مورد تمسخر قرار داد. این جنجال درواقع بعد از آن اغاز شد که xAI خبرداد ۶ میلیارد دلار اندوخته جذب کرده است.

بر پایه گزارش اینسایدر، یان لیکان، دانشمند برجسته هوش مصنوعی متا، در ایکس تلاش ایلان ماسک برای جذب متخصصان هوش مصنوعی به استارتاپ ۲۴ میلیارد دلاری xAI خود را مسخره کرد. از وقتی که xAI خبرداد که ۶ میلیارد دلار اندوخته جمع‌آوری کرده است، این دو نفر دچار اختلافات جدیدی شده‌اند.

اختلاف ایلان ماسک و یان لیکان برای جذب متخصصان هوش مصنوعی به xAI

مدیر هوش مصنوعی متا آگهی استخدام xAI ایلان ماسک را به سخره گرفت_آینده نوین ۹

روز دوشنبه ایلان ماسک با فراخوانی از کارکنان فناوری خواست تا به xAI بپیوندند. او در پستی او گفت:

«اگر به مأموریت ما برای فهمیدن جهان باور دارید، که نیازمند پیگیری دقیق و حداکثری حقیقت فارغ از محبوبیت یا نزاکت سیاسی است، به xAI بپیوندید.»

یان لیکان که در قبل نیز علناً با ماسک اختلاف داشت، به شدت به پست مدیرعامل xAI جواب داد:

«به xAI پیوندید اگر می‌توانید رئیسی را تحمل کنید که: ادعا می‌کند قضیه‌ای که روی آن کار می‌کنید بدون هیچ‌گونه فشاری سال آینده حل می‌بشود؛ ادعا می‌کند که آن‌چه روی آن کار می‌کنید همه را خواهد کُشت و باید متوقف بشود؛ ادعا می‌کند که می‌خواهد “تا حد ممکن پیگیر حقیقت” باشد، اما تئوری‌های توطئه دیوانه‌کننده‌ای را در پلتفرم اجتماعی خود انتشار می‌کند.»

لیکان درواقع به سخن بگویید‌های ایلان ماسک در فروردین‌ماه مبنی بر این که هوش جامع مصنوعی تا سال آینده میلادی تشکیل خواهد شد اشاره دارد؛ ماسک این چنین تخمین زده می بود که ۱۰ تا ۲۰ درصد گمان دارد که هوش مصنوعی بتواند بشریت را نابود کند. یقیناً شایان ذکر است که لیکان می‌گوید حمایتکننده راکت‌ها، پنل‌های خورشیدی و شبکه ماهواره‌های شرکت‌های ایلان ماسک است.

چطور از مردها تعریف کنیم؟_آینده نوین
ادامه مطلب
مدیر هوش مصنوعی متا آگهی استخدام xAI ایلان ماسک را
مدیر هوش مصنوعی متا آگهی استخدام xAI ایلان ماسک را به سخره گرفت_آینده نوین ۱۰

لیکان در ادامه این پست در جواب به کاربری که از او سوال کرد چرا شرکت هوش مصنوعی خودش را راه‌اندازی نمی‌کند، او گفت که او یک دانشمند است و نه اهل کسب‌وکار. ایلان ماسک نیز در جواب به او او گفت که در پنج سال قبل چه دستاورد علمی داشته است؟ لیکان با ارسال پروفایل گوگل اسکولار خود به ۸۰ مقاله منتشرشده‌اش از سال ۲۰۲۲ اشاره کرد. ایلان ماسک نیز به او جواب داد که باید زیاد تر تلاش کند.

آخرین مطالب
اولین رونمایی از نمونه سیارک بنو؛ مواد جمع‌آوری‌شده حاوی آب و کربن هستند
ادامه مطلب

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت