تلگرام در آستانه تغییری بزرگ است

تلگرام در اغاز تغییری بزرگ است_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

تلگرام در اغاز‌ی دست‌یابی به ۴۵ میلیون کاربر فعال در اتحادیه‌ی اروپا است و اگر این چنین اتفاقی بیفتد، مطلب‌رسان محبوب زیر چتر قانون خدمات دیجیتال (DSA) قرار می‌گیرد. این قانون سخت‌گیرانه از سال قبل اجرایی شد.

بر پایه گزارش رویترز، قانون DSA همه پلتفرم‌ها را در بر می‌گیرد، اما سخت‌گیری اختصاصی‌ای به شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری دارد تا شرایط رقابت را تسهیل کند. این قانون روی حوزه‌ی تبلیغات و نحوه‌ی فعالیت پلتفرم‌ها نیز دست می‌گذارد.

مارگارت وستاگر، یکی از مقام‌های ارشد اروپا، پیش‌تر حرف های می بود: «هرگونه نقض قوانینمان را زیاد جدی می‌گیریم.»

تلگرام در ۶ ماه منتهی‌ به فوریه (بهمن و اسفند) ۴۱ میلیون کاربر فعال در اروپا داشت و برای ورود به فهرست پلتفرم‌های آنلاین زیاد بزرگ (VLOP) از نگاه اروپا، باید تعداد کاربرانش به ۴۵ میلیون برسد. فردی به نمایندگی از اروپا حرف های است: «ما با تلگرام در تماس هستیم.»

گوشی ارزان سامسونگ با باتری غول‌پیکر در راه است
ادامه مطلب

مقاله‌ی مرتبط

پلتفرم‌ها بعد از ورود به فهرست VLOP چهار ماه زمان دارند که خودشان را با پیش‌نیازهای DSA سازگار کنند. این پلتفرم‌ها از سوی اروپا موظف شده‌اند «عمل های مجرمانه» را گزارش دهند، قوانین کاربرپسند داشته باشند و در عرصه‌ی تبلیغات و سیستم‌های تعدیل محتوا، شفاف عمل کنند.

پلتفرم‌های VLOP موظف‌اند خطرات مربوط‌ به سرویس‌هایشان را شناسایی، تحلیل و برسی کنند؛ خطراتی که به «محتواهای غیرقانونی و آزادی گفتن و آزادی رسانه و امنیت عمومی و خشونت‌های جنسیت‌محور» ربط دارند.

گوگل، اپل، متا، مایکروسافت، علی‌اکسپرس، اسنپ (سازنده‌ی اسنپ‌چت)، پینترست و تیک‌تاک جزو ۱۸ پلتفرم آنلاینی می باشند که در فهرست VLOP قرار می‌گیرند و قانون DSA به‌صورت زیاد سخت‌گیرانه برای آن‌ها اعمال می‌بشود.

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب
کارخانه فوق پیشرفته شیائومی با توانایی یادگیری و تکامل خودکار افتتاح شد
ادامه مطلب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت