اسنپدراگون X Elite معرفی شد؛ غول مرحله‌آخر کوالکام برای احیای لپ‌تاپ‌های ویندوزی

مدل ۸۰ هسته‌ای پردازنده پرحاشیه اسنپدراگون ایکس در راه است؟_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

یک افشاگر در شبکه‌ی اجتماعی ایکس می‌گوید کوالکام روی مدل سرور پردازنده‌های سری اسنپدراگون ایکس کار می‌کند. به ادعای افشاگر، تراشه‌ی تازه به ۸۰ هسته تجهیزاست و با لیتوگرافی پنج نانومتری TSMC و حمایتاز دو سوکت ساخته می‌بشود.

ورود پردازنده‌های سری اسنپدراگون ایکس به بازار سرور اتفاقی زیاد دلنشین محسوب می‌بشود؛ بازاری که هم‌اکنون با سی‌پی‌یو‌های ای‌ام‌دی، اینتل و حتی انویدیا پر شده است و قطعاً کوالکام کار سختی در پیش خواهد داشت.

اکنون هیچ اطلاعات فرد دیگر از پردازنده‌ی کلاس سرور اسنپدراگون ایکس در دست نیست. اسنپدراگون ایکس فعلاً در دو مدل الیت و پلاس داخل لپ‌تاپ‌ها شده و توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است؛ این تراشه اعتدال زیاد خوبی بین قوت و مصرف انرژی تشکیل می‌کند.

مقاله‌های مرتبط

پردازنده‌های سری اسنپدراگون ایکس رقیب مستقیم پردازنده‌های سری M اپل می باشند و به گمان زیادً رقابت شوق‌انگیزی را رقم می‌زنند. حرف های می‌بشود که اپل در حال احداث سرورهای اختصاصی با پردازنده‌ی M2 Ultra است. بدین ترتیب امکان دارد که کوالکام در بازار سرور هم به رقیب اپل تبدیل بشود.

تاریخ اراعه ویژن پرو لو رفت؛ زمستان پرحرارت در انتظار کاربران اپل
ادامه مطلب

پردازنده‌های سری اسنپدراگون ایکس از هسته‌های اوراین استارتاپ نوویا منفعت گیری می‌کنند. نوویا که در ابتدا پردازنده‌ی مرکزی برای سرور می‌ساخت، توسط مهندسان اسبق اپل بنیان‌گذاری شده می بود و چند سال پیش به زیرمجموعه‌ی کوالکام تبدیل شد.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت