کارمند سابق شرکتی کره‌ای به‌دلیل ارتباط با هواوی دستگیر شد

کارمند اسبق شرکتی کره‌ای به‌علت ربط با هواوی دستگیر شد_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

یکی از کارمندان اسبق شرکت کره‌ای SK Hynix به انتقال غیرقانونی حجم بسیاری از اطلاعات محرمانه مربوط به فناوری ساخت تراشه به شرکت هواوی مظنون است. اکنون، این فرد تحت بازجویی و پیگرد قانونی قرار دارد.

کارمند چینی‌الاصل که در سال ۲۰۱۳ به قسمت طراحی نیمه‌رساناهای اس‌کی هاینیکس مدام می بود، سابقه‌ی همکاری در قسمت تجارت با چین را نیز دارد. با‌این‌حال بعد از ۹ سال فعالیت، در سال ۲۰۲۲ به شرکت هواوی منتقل شده است.

فرد مذکور بیشتر از ۳,۰۰۰ صفحه از اسناد محرمانه مرتبط با فناوری تراشه را به‌طور غیرمجاز چاپ و آن‌ها را به هواوی منتقل کرده است. این اطلاعات می‌توانست برای هواوی زیاد باارزش باشد و به آن‌ها در رقابت با دیگر شرکت‌های سازنده‌ی تراشه برتری اختصاصی‌ای بدهد.

اس‌کی هاینیکس عمدتاً روی پردازنده‌های گسترش یافتهی DRAM همانند HBM3e و GDDR7 VRAM و فناوری HBM4 کار می‌کند. درز این اطلاعات می‌تواند به پیشرفت سریع تر هواوی در این عرصه پشتیبانی شایانی کند.

بهترین بازی های رایگان و پولی اندروید
ادامه مطلب

گمان دارد عمل انجام‌شده با تطمیع کارمند مذکور و نظر حقوق وسوسه‌کننده برای پیوستن به هواوی به‌همراه انتقال اطلاعات محرمانه از کارفرمای قبلی صورت گرفته باشد. صحت این ادعا تا این مدت قبول نشده است.

در جریان بازجویی، فرد متهم ادعا کرده است که فقطً برای مطالعه‌ی تراشه‌ها این اطلاعات را چاپ کرده و قصدی برای انتقال آن‌ها نداشته؛ اما شرکت اس‌کی هاینیکس این ادعا را رد کرده است.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت