جنجال برای سامسونگ؛ تشعشعات رادیواکتیو ۲ نفر را راهی بیمارستان کرد

جنجال برای سامسونگ؛ تشعشعات رادیواکتیو ۲ نفر را راهی بیمارستان کرد_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

دو کارگر در کارخانه‌ی تراشه‌ی سامسونگ در کره‌ی جنوبی بعد از قرار گرفتن در معرض پرتوهای ایکس در بیمارستان بستری شدند. کمیسیون ایمنی و امنیت هسته‌ای کره‌ی جنوبی (NSSC) خبرداد این حادثه در تاریخ ۲۷ می ۲۰۲۴ (۷ خرداد ۱۴۰۳) در کارخانه‌ی ساخت پردازنده‌ی سامسونگ، در نزدیک به ۴۰ کیلومتری جنوب سئول رخ داده است.

کارگران در میانه منفعت گیری از دستگاهی که مواد را با پرتوهای ایکس بمباران می‌کند، در معرض تابش قرار گرفتند. NSSC در بیانیه‌ی خود می‌نویسد که هردو کارگر به‌علت قرار گرفتن در معرض تابش رادیواکتیو در انگشتان خود علائم غیرطبیعی همانند تورم و قرمز شدن را نشان دادند. NSSC می‌گوید آزمایش خون آن‌ها طبیعی بوده است، اما تصمیم دارد آزمایش‌های بعدی را برای مطمعن خاطر دو فرد صدمه‌دیده انجام دهد.

محموله آیفون و دیگر کالاهای تقلبی اپل به قیمت ۷۵۰ هزار دلار کشف و ضبط شد_آینده نوین
ادامه مطلب

انگارً سامسونگ منفعت گیری از آن دستگاهِ به‌خصوص را به‌حالت تعلیق درآورده و این اتفاق را اتفاقی خوانده است و قول داده تا در درمان کارکنان خود شراکت کند. NSSC در تلاش است تا مقدار دقیق تابش را اشکار کند و در صورت نقض قوانین ایمنی توسط سامسونگ، عمل های بیشتری انجام خواهد داد.

این اولین‌بار نیست که این چنین اتفاقی برای سامسونگ رخ می‌دهد. دولت کره‌ی جنوبی در سال ۲۰۱۲ مرگ یکی از کارکنان اسبق سامسونگ را با قرار گرفتن در معرض تابش مرتبط دانست. این شرکت در سال ۲۰۱۵ از کارکنانی که در کارخانه‌های خود به سرطان مبتلا شده بودند، عذرخواهی کرد و برای جبران خسارت آن‌ها و خانواده‌های کارکنان اسبق فوت‌شده، صندوق مالی تشکیل کرد.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت

آخرین مطالب
شارژ بی‌سیم با NFC به گمان زیادً تازه ترین ویژگی اندروید ۱۵ خواهد بود_آینده نوین
ادامه مطلب