چشمان معصومانه سگ‌ها صرفا برای خوشایند انسان تکامل نیافته‌اند

چشمان معصومانه سگ‌ها فقط برای خوشایند انسان تکامل نیافته‌اند_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

محققان بر این باورند که ماهیچه‌های چشم سگ‌های وحشی آفریقایی، برای تشکیل هماهنگی و برقراری ربط در میانه شکار در فضای باز ساواناها پرورش یافته‌اند. سگ‌های وحشی آفریقایی نیز همانند گرگ‌ها و پسرعموهای اهلی‌شان، زیاد اجتماعی می باشند و در گروه‌های حدوداً ۵ تا ۹تایی زندگی می‌کنند. چهره‌ی زیاد بیانگر این سگان، امکان پذیر به آن‌ها امکان دهد تا نشانه‌های دیداری را بی‌سروصدا در سراسر چمن‌زارها منتقل کنند.

آدام هارتستون‌راز، ریخت‌شناس قیاس‌ای در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، می‌گوید مطالعه‌ی تازه قبول می‌کند که سگ‌های وحشی، زیاد اجتماعی می باشند و تعداد بسیاری از این اشارات اجتماعی، به گمان زیادً با نشانه‌های دیداری در ربط است.

زیاد تر بخوانید

با وجود زندگی در گروه‌های اجتماعی متحد، ماهیچه‌های صورت گرگ‌ها به گمان زیادً به اندازه‌ای تکامل نیافته تا همانند ماهیچه‌های صورت سگ‌های اهلی و سگ‌های وحشی آفریقایی قوی باشد، چون آن‌ها کمتر از باقی سگان به ارتباطات دیداری متکی می باشند.

تلویزیون 4K تازه شیائومی با قیمت دلنشین اراعه شد_آینده نوین
ادامه مطلب

ماهیچه‌های صورت گرگ‌ها به گمان زیادً به اندازه‌ی سگ‌های اهلی و سگ‌های وحشی آفریقایی قوی نیست

گرگ‌ها در فضاهای مختلفی از جمله جنگل‌های زیاد و کوه‌ها شکار می‌کنند. در زمان تعقیب طعمه، گمان بیشتری دارد که دید شکارچی توسط سنگ‌ها یا درختان محدود بشود. به حرف های‌ی هارتستون‌راز، گرگ‌ها امکان پذیر به طوری تکامل یافته باشند که برای هماهنگی، به جای منفعت گیری از نشانه‌های دیداری، از صداهای پیچیده‌تر یا نشانه‌های بویایی منفعت گیری کنند.

اسمیت و تیمش امید دارند که در آینده، آناتومی صورت دیگر گونه‌های سگان وحشی همانند روباه، گرگ‌های آسیایی و سگ‌های وحشی آسیایی را بازدید کنند، تا دریابند که «ماهیچه‌های چشم سگ» در صورت آن‌ها تا چه حدی پرورش یافته‌اند. بازدید این کار، بینش بهتری را از نحوه‌ی برقراری ربط و شکار این گونه‌ها به محققان اراعه می‌دهد و به آن‌ها پشتیبانی می‌کند تا تعیین کنند که آیا این ویژگی در گونه‌هایی که هم اجتماعی می باشند و هم از جهت‌گیری دیداری منفعت گیری می‌کنند، وجود دارد یا خیر.

راهنمای خرید لپ تاپ‌ مناسب برای ادیت (پاییز ۱۴۰۲)
ادامه مطلب

به‌نقل از هارتستون‌راز، مطالعه‌ی تازه مشخص می کند که سختی تکاملی، برای پافشاری یا پافشاری‌زدایی از ویژگی‌های گوناگون در گونه‌های شبیه، چطور عمل می‌کند. او می‌گوید: «اینطور نیست که این ماهیچه‌ها یا وجود داشته باشند و یا وجود نداشته باشند. این مثالی زیاد قشنگ مشخص می کند که چطور همه گونه‌های پستانداران از ساختارهای اساسی شبیهی برخوردار می باشند.»

یافته‌های مطالعه در مجله‌ی Anatomical Record انتشار شده است.

دسته بندی مطالب

کارکرد تراشه اسنپدراگون X الیت 21 درصد سریع تر از M3 اپل است
ادامه مطلب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت