هوش مصنوعی شاید جای مدیران ارشد شرکت‌ها را بگیرد

هوش مصنوعی احتمالا جای مدیران ارشد شرکت‌ها را بگیرد_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

فیبی مور، پروفسور مدیریت و آینده‌ی کاری دانشگاه اسکس انگلستان، به نیویورک تایمز او گفت: «برخی افراد جنبه‌های اجتماعی داشتن رئیس انسانی را دوست دارند؛ اما بعد از همه‌گیری، تعداد بسیاری از آن‌ها با نداشتن آن (رئیس انسانی) مشکلی ندارند.»

ازآنجاکه مدیران c-suite (مدیران سطح اجرایی) انتظار دریافت حقوق بسیاری دارند، صرفه‌جویی از هزینه‌ها انگیزه‌ی زیاد بسیاری برای جایگزینی از‌طریق هوش مصنوعی تشکیل کرده‌اند.

آنانت‌آگاروال، مدیر اسبق علوم کامپیوتر و آزمایشگاه هوش مصنوعی MIT، به روزنامه نیویورک‌تایمز او گفت: «ابتدا تفکر من این می بود که همه‌ی نیروها را می‌توان جانشین کرد، به‌جز مدیران ارشد؛ اما هنگامی عمیق‌تر فکر کردم، فهمید شدم ۸۰ درصد از کارهایی که مدیر انجام می‌دهد، می‌توان با هوش مصنوعی جانشین کرد.»

بخشی از نقش مدیران اجرایی «رهبری» است؛ فکر می‌بشود که ربات‌ها برای جمع‌آوری و استخدام نیروی انسانی مناسب نیستند؛ اما آن‌ها اکنون تصمیم می‌گیرند و تصمیم‌ها این روزها زیاد تر مبتنی‌بر داده‌ها است.

همزمان‌با پخش سریال Fallout، آپدیت بزرگ و رایگان بازی فال اوت ۴ معارفه شد_آینده نوین
ادامه مطلب

ماشین متفکر بی‌طرف داده‌های بیشتری را می‌تواند پردازش کند و منطقی‌ترین تصمیم را بدون سلیقه‌های شخصی و منیت‌های تحمل‌ناپذیر و احتمالا بازدارنده‌های اخلاقی بگیرد؛ در‌نتیجه، برای اخراج هزاران کارمند پشیمانی وجود ندارد.

وینای‌منون از مشاوران کورن فری (شرکت آمریکایی خدمات حرفه‌ای) به نیویورک‌تایمز او گفت: «همیشه برای برون‌سپاری تلاش می‌کنیم؛ با‌این‌حال، درحالی‌که امکان پذیر به تعداد یکسان به رهبر نیاز نباشد، هم چنان به یک رهبر نیاز خواهید داشت.»

در نظرسنجی شرکت مشاوره‌ی IT AND Digital از رهبران کسب‌وکارها‌، ۴۳ درصد از شرکت‌کنندگان معتقد بودند که هوش مصنوعی می‌تواند مشاغل آن‌ها را تصاحب کند. ۴۵ درصد دیگر اعتراف کردند که قبلاْ تصمیم‌های تجاری بزرگی از‌طریق ChatGPT می‌گرفتند.

برخی از شرکت‌ها همانند تولیدکننده‌ی نوشیدنی لهستانی به‌ نام Dictador، قبلاْ مدیران‌ عامل خود را تحول داده‌اند. این شرکت رباتی انسان‌نما به نام میکا را به‌گفتن مدیرعامل آزمایشی خود منصوب کرد.

مدیرعامل نوکیا اولین تماس تلفنی سه‌بعدی جهان را برقرار کرد_آینده نوین
ادامه مطلب

در‌نهایت درست همانند انسان‌هایی که هوش مصنوعی را تشکیل کردند، آن‌ها نیز به‌نحوه باورنکردنی ناقص می باشند و تنها می‌توانند داده‌هایی را پردازش کنند که به آن‌ها آموزش داده شده است.

همه‌گیری مردم را برای جایگزینی آماده کرد. در سال ۲۰۲۰ تعداد بسیاری از کارمندان دورکار بودند و برخی از آن‌ها تا این مدت‌هم چند روز در هفته دورکاری می‌کنند. ربط کارمندان با مدیران اجرایی از‌طریق ماشین‌آلات انجام می‌بشود و این قدم کوچکی برای برقراری ربط با ماشینی است که احساسات انسانی ندارد.

این قابلیت آیفون را سریعا غیرفعال کنید!
ادامه مطلب

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت