طرز تهیه کنجد بار خانگی با شیره مقوی و رژیمی برای میان وعده

طرز تهیه کنجد بار خانگی با شیره مقوی و رژیمی برای میان وعده


کنجد بار یکی از میان وعده های خوشمزه و خوب است که شما در زمان کوتاهی می توانید آن را تهیه و میل کنید. کنجد بار برای افراد ورزشکار و دارای رژیم بسیار مفید است و همچنین می توانید از آن برای تغذیه مدرسه کودکان نیز استفاده کنید. از این کنجد بار همچنین می توانید در وعده صبحانه استفاده کنید تا بدن شما تمام مواد مغذی روزانه خود را تامین کند. امروز در آشمزی طرز تهیه کنجد بار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه کنجد بار

کنجد ۱ لیوان
شیره ۱/۳ لیوان
هل و دارچین ۱/۴ ق چای خوری
گردوی خرد شده ۲ ق غذا خوری
مغزیجات برای تزیین

طرز تهیه کنجد بار

مرحله اول: تفت دادن کنجد

ابتدا کنجد را در یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و هم بزنید تا بوی خوب کنجد آزاد شود. هل و دارچین را همراه گردو خرد شده به کنجد اضاافه کنید و مقداری تفت دهید.

۹ نشانه دوست سمی و روش برخورد با او_آینده نوین
ادامه مطلب

مرحله دوم: اضافه کردن سایر مواد

در این مرحله شیره را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که مواد تقریبا سفت و جمع شوند. در یک ظرف کیسه فریزر را پهن کرده و مواد تهیه شده را در آن بریزید و با پشت قاشق روی مواد را صاف کنید.

مرحله سوم: قرار دادن کنجد بار در یخچال

مغزیجات را به دلخواه روی مواد بچینید و به مدت یک ربع ظرف را در فریزر قرار دهید تا به خوبی کنجد بار شما سفت شود. بعد از اینکه از فریزر خارج کردید می توانید کنجد بار را به دلخواه برش زده و میل کنید.

فوت و فن های طرز تهیه کنجد بار

  1. شما می توانید از ۱/۲ لیوان دانه چیا نیز در تهیه این کنجد بار استفاده کنید تا مقوی تر شود و همچنین دانمه چیا را باید در هنگام تفت دادن کنجد اضافه کنید و همراه کنجد تفت دهید.
  2. در تهیه این کنجد بار می توانید از انواع شیره ها مانند شیره توت، خرما، انگور و… استفاده کنید.
  3. از ۲ قاشق غذا خوری نیز ارده کنجد می توانید استفاده کنید که در این صورت باید از مقدار کمتری ارده استفاده کنید.
  4. در تهیه این کنجد بار می توانید مقداری شکلات تلخ را ذوب کرده و در کف قالب های سیلیکونی قرار دهید و روی آن مواد تهیه شده کنجد بار را اضافه کنید سپس در فریزر قرار دهید تا یک کنجد بار شکلاتی داشته باشید.
سیاه‌چاله مرکز کهکشان راه شیری فضا-زمان را به‌شدت خم کرده است
ادامه مطلب