آیا روند واردات خودرو به کشور شتاب گرفته است؟

آیا روند واردات خودرو به کشور شتاب گرفته است؟_آینده نوین


گمرک ایران در پایان خرداد ۱۴۰۳، آمار جدیدی از واردات خودرو به کشور را منتشر کرد. براساس اعلام این سازمان، از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان خرداد امسال، ۶۹۲۶ دستگاه خودرو سواری به کشور وارد شده است. این آمار در حالی اعلام می‌شود که میزان واردات خودرو در سال ۱۴۰۲، حدود ده هزار دستگاه بود. بنابراین می‌توان گفت که روند واردات خودرو به کشور تاحدودی شتاب گرفته است.

شتاب گرفتن روند واردات اتومبیل به کشور را می‌توان از بخشنامه‌های فروش گاه‌ و بی‌گاه شرکت‌های واردکننده متوجه شد. سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی نیز از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون چندبار میزبان عرضه خودروهای وارداتی بوده است. روند عرضه خودروهای وارداتی تا حدی شتاب پیدا کرده است که مسئولین سامانه یکپارچه، از متقاضیان پیشین خواسته‌اند تا هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل وجه و انتخاب خودرو وارداتی خود اقدام کنند. در غیر این‌صورت نوبت متقاضیان حذف خواهند شد. در جدول زیر، جزئیاتی از میزان واردات اتومبیل به کشور را به شما ارائه کرده‌ایم.

فروش خودروهای برقی همچنان در حال رشد است
ادامه مطلب

میزان واردات خودرو به کشور در سه ماهه نخست ۱۴۰۳، به نقل از گمرک ایران:

صاحب کالا (شرکت یا نهاد واردکننده) تعداد
معین خودرو ایرانیان ۱۶۹۴
کرمان موتور ۱۰۰۲
سایپا ۱۴۳۴
مدیران خودرو ۵۰۰
بهمن موتور ۴۲۴
ماموت خودرو ۳۱۸
رهام تجارت پاک ۱۵۸
مکث موتور ۱۸۳
پارس خودرو ۳۲۱
آرین پارس موتور ۱۱۴
سایر واردکنندگان( اداری، خدماتی، وزارت بهداشت، هلال احمر، محیط زیست و … ) ۷۷۸
جمع کل ۶۹۲۶
آیا روند واردات خودرو به کشور شتاب گرفته است؟_آینده نوین ۴

اگر خودروهای وارد شده مرتبط با نهادهای دولتی را از جمع کل حذف کنیم، آمار واردات اتومبیل در سه ماهه نخست ۱۴۰۳ به رقم ۶۱۴۸ دستگاه می‌رسد. اگر همین آمار را در سه فصل دیگر سال ۱۴۰۳ نیز شاهد باشیم، مجموع واردات خودرو به کشور حدود ۲۴ یا ۲۵ هزار دستگاه خودرو خواهد بود. این رقم در مقایسه با آمار واردات ۴۰ الی ۵۰ هزار دستگاهی سال‌های میانی دهه ۱۳۹۰ هنوز فاصله قابل توجهی دارد. با این حال افزایش عرضه خودروهای وارداتی، به روند ایجاد ثبات در بازار کمک می‌کند.

عظیم‌ترین کوه یخ دنیا سرانجام در حال دور شدن از جنوبگان است
ادامه مطلب

دسته بندی مطالب

کسب و کار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت