طرز تهیه فالوده کرمانی خانگی خوشمزه و فوری با نشاسته

طرز تهیه فالوده کرمانی خانگی خوشمزه و فوری با نشاسته


فالوده کرمانی یکی از فالوده های آسان و خوشمزه است که به سادگی در خانه نیز قابل تهیه است. این فالوده با استفاده از نشاسته و یک شربت ساده تهیه می شود که می تواند گزینه خوبی برای تابستان باشد که باعث خنک شدن بدن شما می شود. از این فالوده به عنوان یک دسر بعد از میل کردن غذا نیز می توانید استفاده کنید چون باعث هضم سریع تر غذای شما می شود. امروز در آشمزی طرز تهیه فالوده کرمانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه فالوده کرمانی

نشاسته گندم ۱ لیوان
آب ۵ لیوان
شکر ۲ لیوان
آب برای تهیه شربت ۱ لیوان
گلاب ۱/۲ لیوان

طرز تهیه فالوده کرمانی

مرحله اول: ترکیب کردن نشاسته با آب

نشاسته را در یک کاسه بریزید و یک لیوان آب به ان اضافه کنید و هم بزنید تا نشاسته در آب حل شود. ۴ لیوان آب را در یک قابلمه بریزید و روی گاز قرار دهید تا جوش بیاید. وقتی جوش آمد نشاسته حل شده را به آن اضافه کنید و خیلی سریع هم بزنید تا یک مایع یکدست تهیه شود.

اروتومانیا یا خود معشوق پنداری؛ هرآنچه باید بدانید
ادامه مطلب

مرحله دوم: آبکش کردن نشاسته

به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت متوسط این ترکیب را هم بزنید تا بوی خامی نشاسته از بین برود و خوب پخته شود. حرارت را خاموش کرده تا نشاسته کمی خنک شود. در یک کاسه مخلوط آب و یخ بریزید و یخ ها بزرگ را جدا بردارید. مواد نشاسته ای را در آبکش ریخته و روی کاسه آب و یخ قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه شربت فالوده کرمانی

به مدت۱۵ دقیقه نشاسته ها را در اب سرد قرار دهید سپس آن را آبکش کنید. در یک قابلمه یک لیوان آب و شکر بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا شکر در آب حل شود. گلاب را نیز به این مخلوط اضافه کنید و بعد از مدتی آن را از روی حرارت بردارید. صبر کنید شربت تهیه شده سرد شود سپس آن را روی فالوده ها بریزید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید سپس با یخ سرو کنید.

کدام کشورها ناظر بیشترین رشد جمعیت مسلمانان می باشند؟
ادامه مطلب

فوت و فن های طرز تهیه فالوده کرمانی

  1. به جای گلاب می توانید از عرق بیدمشک، نعنا یا نسترن نیز استفاده کنید.
  2. توجه داشته باشید که مخلوط آب و یخ باید خیلی سرد باشد تا رشته ها سفت شوند.
  3. می توانید از مقداری تخم شربتی و خاکشیر نیز در تهیه این فالوده کرماتنی استفاده کنید.