تپش قلب در مواجهه با فرد موردنظر؛ از نشانه‌های فشار جنسی

سختی جنسی چیست؛ علائم و روش مدیریت تنش جنسی_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

تابه‌حال در موقعیتی قرار گرفته‌اید که حس کنید پشت هر نگاه و خنده و تعامل کوچک، جریان جنسی عمیق‌تری نهان است؟ این حس مرموز و زیاد تر پرهیجان از سختی جنسی سرچشمه می‌گیرد؛ ترکیب پیچیده‌ای از احساسات و خواسته‌های ناگفته‌ که فکرکردن را دشوار می‌کنند. از‌آنجا‌که همه ما در طول عمرمان با این تنش دست‌به‌گریبان می‌شویم، خوب است علائم آن را بشناسیم تا سریع تر از دیگران سر از احوال خود دربیاوریم.

منظور از سختی جنسی دقیقا چیست؟

بعضی اوقات اوقات فارغ از زمان و مکانی که در آن وجود داریم، در یک لحظه جرقه‌ای در عمق وجود خود حس می‌کنیم که ما را به‌سمت فردی جذب می‌کند. این جرقه امکان پذیر به‌خاطر نحوه گفتار و حرکت فرد یا تنشی باشد که از آن رنج می‌بریم. این لحظات پراضطراب توأم با شوق از اوج سختی جنسی فرد خبر خواهند داد.

منظور از سختی جنسی احساسات پیچیده و امیال گفتن‌نشده‌ای می باشند که در حقیقت گفتن نمی‌شوند و تجمع انرژی جنسی را به‌ جستوجو دارند. نشانه‌های مهم این تنش تماس چشمی طویل‌زمان، تعرق، سرخ‌شدن سروصورت، تپش قلب، تحول لحن، تحول زبان بدن، میل به لمس و حرکت عاشقانه‌اند. این سختی و تنش امکان پذیر مثبت یا منفی باشد.

تنش جنسی مثبت چیست؟

سختی جنسی مثبت همان انتظار شیرینی است که برای تحقق خواسته‌های خود تحمل می‌کنیم. درست همانند هنگامی هوس چیپس یا شکلات می‌کنیم، صبری برایمان باقی نمی‌ماند و طاقتمان طاق می‌بشود.

نورتریپتیلین؛ همه‌چیز درمورد این قرص ضدافسردگی
ادامه مطلب

تنش جنسی منفی چیست؟

بعضی اوقات اوقات تنش جنسی لابه‌لای هجمه‌ای از احساسات منفی همانند خشم یا شرم نهان می‌بشود. این حالت امکان پذیر ناشی از یک توانایی جنسی پرآسیب باشد یا به‌خاطر ناامنی‌های ذهنی فرد درمورد عکس بدن یا کارکرد جنسی او رخ دهد.

چرا آدم‌ها تحت سختی جنسی قرار می‌گیرند؟

مهم است بدانیم پشت این نیاز و تنش که گاه‌به‌گاه در روبه رو با افراد حس می‌کنیم چیست. انرژی جنسی زیاد امکان پذیر ناشی از موارد زیر باشد:

  • غریزه طبیعی بیولوژیکی ما برای نگه داری بقا، به‌خصوص اگر تحرک کافی برای سوزاندن این «انرژی غریزی» نداشته باشیم.
  • نیاز ذاتی انسان به محبت، به‌خصوص در مواقعی که ترسیده‌ایم یا حس تنهایی می‌کنیم.
  • تفسیر نادرست این حقیقت که انسان آزاد و مجاز به تحقق خواسته‌های خود است. این فهمیدن نادرست پذیرفتن احساسات، حتی احساسات نادرست، را راحت‌تر می‌کند.
  • عکس رسانه‌ها از تنش جنسی به‌گفتن یکی از ارکان عشق و روابط رمانتیک.

این سختی در برخی افراد زیاد قوی است درحالی‌که عده‌ای اصلا آن را توانایی نمی‌کنند یا هیچ‌زمان به آن جواب نمی‌دهند.

نشانه‌های تنش جنسی چیست؟

اکثر آدم‌ها دست‌کم یک بار سختی جنسی را در محیط‌های گوناگون توانایی کرده‌اند. در ادامه برخی از نشانه‌های شگفت‌وغریب این سختی را گفتن کرده‌ایم.

۱. ضربان قلب شدت می‌گیرد

آخرین مطالب
بازی درمانی؛ انواع، تکنیک‌ها و مزایا آن
ادامه مطلب

هرچقدر هم تلاش کنید که این تپش ناگهانی را نهان کنید، به‌محض آنکه عطری به مشامتان برسد، لبخند جذابی ببینید یا شیفته نحوه سخن بگویید فرد روبه رو شوید، رنگ رخسارتان حال درونی‌تان را برملا می‌سازد.

۲. از فکرش راه گریز ندارید

یکی از نشانه‌های تنش جنسی این است که نمی‌توانید از فکرکردن درمورد فرد روبه رو دست بردارید. به‌کلمه «کلید» می‌کنید روی آن شخص و حواستان از کارهای دیگر پرت می‌بشود.

۳. با هر لمسی برق از سرتان می‌پرد

این لمس امکان پذیر فقط دست‌دادن ساده باشد. تحت سختی جنسی، همین لمس ساده افکار عمیق‌تری را در ذهن فرد تشکیل می‌کند و به فکر فرو می‌رود که اگر این تماس طویل‌تر می بود چه می‌شد!

۴. چشم‌هایتان همه‌چیز را لو خواهند داد

چشم‌ها دریچه روح می باشند و در این موقعیت خاص، پرده از شدت میل جنسی شما برمی‌دارند، از کلماتی که جرئت نمی‌کنید یا صلاح نمی‌بینید به زبان بیاورید. خیره‌شدن مداوم یکی از نشانه‌های آشکار سختی جنسی است.

۵. به تته‌پته می‌افتید

ضعف تکلم در روبه رو با فردی که جذب او شده‌اید از اوج میل و سختی جنسی خبر می‌دهد. انگار که زبانتان بند آمده، فهمید آنچه می‌گویید نیستید و اصلا مطمعن‌به‌نفس کافی برای سخن‌زدن ندارید. حتی امکان پذیر نتوانید برخی کلمات را درست و کامل ادا کنید یا به لکنت بیفتید. این مشخص می کند باید برای «عادی‌بودن» اطراف آن شخص تلاش کنید.

ال جی از یک ماشین لباسشویی با قابلیت‌های هوش مصنوعی رونمایی کرد
ادامه مطلب

۶. میل به ترک محیط ندارید

با همه وجودتان می‌خواهید بی تفاوت و آرام باشید، اما انگار نیرویی خارج از وجودتان تسخیرتان کرده است و اصلا میل به ترک آن محیط ندارید. کاملا خودکار به‌سمت آن شخص برمی‌گردید و تمایل دارید این ملاقات ادامه‌دار باشد.

۷. هجوم نوراپی‌نفرین را حس می‌کنید

هورمون نوراپی‌نفرین نقش پررنگی در جواب جنگ یا گریز بدن ایفا می‌کند. در روبه رو با فردی که از نظرتان دلنشین است، نمی‌توانید از لبخندزدن دست بردارید، مدام عرق می‌کنید، احتمالا فشارتان مقداری بیفتد و سرگیجه داشته باشید. همه اینها تحت‌تأثیر همین ماده شیمیایی پرقدرت است! اگر دلواپس تعریق کف دست‌هایتان هستید، نفس عمیق را فراموش نکنید.

۸. صدا و لحنتان تحول می‌کند

زیر‌و‌بم صدای آدم‌ها در روبه رو با فردی که جذبشان می‌کند، تحول می‌کند. از نظر علمی اثبات شده که هنگامی پای تنش و سختی جنسی در بین است، لحن صدا ناخودآگاه عشوه‌آمیز می‌بشود تا کلام فرد برای شخص روبه رو دلنشین‌تر و شنیدنی‌تر باشد.

۹. فانتزی‌های جنسی سراغتان می‌آیند

وقتی که سختی جنسی شدید و عمیق‌ بشود، ذهن فرد میزبان خیالات و فانتزی‌های جنسی درمورد شخص مورد نظر می‌بشود. ذهن در طول شبانه‌روز دست‌به‌گریبان فانتزی‌هایی است که این تنش را غیرقابل‌تحمل می‌کنند، چون هر لحظه و هر ثانیه فکر می‌کند که کنار شخص مورد نظر است. یقیناً رؤیای جنسی همیشه به این معنی نیست که ما خواهان رابطه جنسی با شخص مدنظریم. رؤیاهای ما از ناخودآگاه ما پرده برمی‌دارند، از تمایلاتی که امکان پذیر از وجودشان بی‌خبر باشیم.

طرحواره رهاشدگی؛ نشانه‌ها و روش درمان هراس از رهاشدن
ادامه مطلب

۱۰. حس سرخوردگی می‌کنید

اگر تنش جنسی زمان‌وقتی طویل ادامه‌دار بشود و رفع نشود، سروکله احساسات منفی ناشی از ناامیدی اشکار می‌بشود. تجمع این تنش امکان پذیر بر سلامت روان فرد تاثییر منفی بگذارد و او را زودرنج و پرخاشگر کند. بهترین راهکار این است که از موقعیت فاصله بگیرید و تلاش کنید این ناامیدی را درمان کنید.

سختی جنسی خطرناک است یا طبیعی؟

فشار جنسی خطرناک است یا طبیعی - زنی و مردی در حال معاشرت با یکدیگر

تنش جنسی ذاتا بی‌خطر و بی‌زیان است. آدمیزاد جذب زیبایی‌ها می‌بشود و از این حس راه فراری نیست. اما این سختی امکان پذیر محرک استرس، خشمگینی، پرخاشگری، رنجش و خصومت باشد، به‌خصوص اگر یک نفر از این سختی برای اعمال قوت و کنترل دیگران منفعت گیری کند. این چنین امکان پذیر حس ناراحتی و انتقام‌جویی را به‌گفتن عکس العمل در فرد تحریک کند. تعداد بسیاری از قربانیان تجاوز، تعرض جنسی، آدم‌ربایی و حتی قتل، در اصل قربانی سختی جنسی مجرم بوده‌اند.

چطور تحت این سختی به ستوه نیاییم؟

سختی جنسی آزاردهنده است،‌ اما همیشه نیازمند جواب نیست! هر زمان علائم این سختی را در خود مشاهده کردید، بدانید که بهترین راه برای خلاصی از آن سخن بگویید‌کردن است. اگر می‌بینید این تنش یک‌سویه است و شخص روبه رو از آن اجتناب می‌کند، بهتر است با این وسوسه مبارزه کنید. اما اگر هر دو حس شبیهی دارید، می‌توانید با سخن بگویید درمورد احساسات خود قدم‌های بعدی به‌سمت یک ربط جدی و سالم را بردارید.

تحکیم قوای جنسی با ورزش و خوراکی‌های سودمند + نکاتی که بهتر است بدانید
ادامه مطلب

برای آنکه تحت سختی جنسی اطرافیان به ستوه نیایید و این خواست یک‌سویه را بهتر مدیریت کنید، این چند مسئله را بادقت بخوانید:

  • هرکجا هستید، فاصله امنی با همه افراد غریبه داشته باشید؛
  • برای رفتن به مکان‌های تازه حتما همراه داشته باشید؛
  • همیشه چهارچشمی مواظب اطراف خود باشید؛
  • دلسوزی و دل‌رحمی را کنار بگذارید و قاطعانه درمورد خواسته خود سخن بزنید، «نه گفتن» هراس ندارد؛
  • هیچ زمان از تماس‌گرفتن برای پشتیبانی نترسید.

کلام آخر

زندگی بازی کشش و خویشتن‌داری است. افسار تنش جنسی همانند همه امیال و خواسته‌های دیگر در دست خود ماست. این تنش همان‌قدر که دلنشین و سرگرم‌کننده است، امکان پذیر خطرناک باشد و جهت رفتارهای ناپسند و آزاردهنده شوند. برای بسپارید بهترین جواب به تنش جنسی همراه با احترام به فضای دیگران و برقراری ربط مؤثر است.

اگر این تنش را توانایی کرده‌اید و راهکاری برای مهار آن بلدید، حتما در قسمت نظرات برای ما و همراهان گرامی ما بنویسید.

هشدار! این نوشته فقط جنبه آموزشی دارد و برای منفعت گیری از آن ملزوم است با پزشک یا متخصص وابسته مشورت کنید. اطلاعات زیاد تر

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت