ارتباط ژاپن با تنها کاوشگر ناهیدی بشر از دست رفته است

ربط ژاپن با تنها کاوشگر ناهیدی بشر از دست رفته است_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

آژانس فضایی ژاپن (جاکسا) اظهار کرده که ربط خود را با فضاپیمای ناهیدی آکاتسوکی از دست داده است. این فضاپیما که با مقصد مطالعه‌ی اقلیم سیاره زهره پرتاب شده، اکنون تنها کاوشگر فعال در مدار اطراف سیاره‌ی دوم منظومه شمسی محسوب می‌بشود.

کاوشگر ناهیدی ۳۰۰ میلیون دلاری ژاپن در سال ۲۰۱۰ پرتاب شد و از همان ابتدای ماموریت خود با بدبیاری روبه رو شد. آکاتسوکی به علت خرابی موتور مهم خود موفق نشد داخل مدار زهره بشود؛ اما تیم ماموریت پنج سال بعد از چرخش به دور خورشید، در سال ۲۰۱۵ موفق شد از دومین زمان منفعت ببرد و کاوشگر را به مدار زهره تزریق کند.

آکاتسوکی که با گفتن «مدارگرد اقلیم زهره» نیز شناخته می‌بشود، از آن زمان تا بحال مشغول پژوهش‌های علمی بوده و مشاهدات غیرمنتظره‌ای انجام داده است. بااین‌حال، ماموریت کاوشگر به گمان زیاد اکنون به نقطه‌ی آخر رسیده است.

افشاگران درمورد آیپد مینی نسل تازه اپل چه می‌گویند؟_آینده نوین
ادامه مطلب

حساب رسمی جاکسا برای آکاتسوکی، ۲۹ مه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت مؤسسه علوم فضایی و فضانوردی ژاپن (ISAS) سپس از یک عملیات در اواخر آوریل، به علت دوره‌ای طویل از جهت‌گیری پایین، ربط خود با آکاتسوکی را از دست داد و اکنون در تلاش برای برقراری ربط مجدد با فضاپیما است.

فضاپیما باید بتواند جهت‌گیری ثابتی داشته باشد تا بتواند آنتن خود را به سمت زمین نشانه بگیرد و با تیم ماموریت ربط برقرار کند. جاکسا در پستی بعدی خبرداد که به‌محض از بین بردن مشکل، عمل به خبر‌رسانی خواهد کرد.

زیاد تر بخوانید

آکاتسوکی که در زبان ژاپنی به معنی «سپیده‌دم است»، قبلا ماموریت مهم خود را به آخر برده می بود. فضاپیما فاز تمدیدشده‌ی ماموریت خود را در سال ۲۰۱۸ اغاز کرد. درنتیجه حتی اگر آکاتسوکی از دست رفته باشد، ماموریت این کاوشگر توانایی مهندسان جاکسا در حل مشکل را به اثبات رسانده و فهمیدن ما از اقلیم و پویایی جوی زهره را افزایش داده است.

بررسی آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس؛ پیشرفت میلی‌متری یک فرمول برنده
ادامه مطلب

اگر آکاتسوکی واقعا به آخر خط رسیده باشد، سیاره‌ی دوقلوی زمین به گمان زیاد برای زمان طویل کاوش‌نشده باقی نخواهد ماند. سوال‌ها درمورد‌ی این که چرا زهره تاثییر گلخانه‌ای قوی دارد و به داغ‌ترین سیاره‌ی منظومه شمسی تبدیل شده و این چنین کشف نشانگرهای زیستی بالقوه در جو آن، دوقلوی زمین را مجدد در کانون توجهات آژانس‌های فضایی قرار داده است.

ماموریت‌‌های تازه از سوی ناسا، آژانس فضایی اروپا و یک ماموریت خصوصی، در دهه‌ی جاری به زهره پرتاب خواهند شد.

آخرین مطالب
قفل هوشمند تازه TCL سیستم تشخیص چهره و شارژدهی ۷ ماهه دارد_آینده نوین
ادامه مطلب

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت